• Doelgroep: alle groepen in het Basisonderwijs en het Voortgezet Speciaal Onderwijs
  • Duur: 60 minuten

Naar aanleiding van een verhaal dat ik vertel tekenen de kinderen de elementen die zij gehoord hebben. Voor Basisschool “De Vuurtoren” op Scheveningen schreef ik een verhaal over een visser en zijn avonturen. “Lang geleden leefde er een oude visser op het strand van Scheveningen…” Het vuur in de vuurtoren is uitgegaan. De vuurtorenwachter zit met zijn handen in het haar en weet zich geen raad. Tot de visser een lumineus idee krijgt!

  • “Lotte stelde zich voor en begon direct aan het verhaal. De kinderen waren zeer geboeid. Lotte heeft een rustige stem en houding en goed verhaal. De kinderen maakten een tekening naar aanleiding van het verhaal.”

    Ellen de Jager, Groep 3 Basischool “De Vuurtoren”.

  • “De kinderen vonden het verhaal boeiend. Er was ruimte om mee te denken”.

    E. Abrams, groep 6 Basischool “De Vuurtoren”.

  • “Lotte vertelde een verhaal over een visser. De kinderen hebben goed geluisterd. Vervolgens moesten de kinderen hun opdracht bespreken, voordat ze gingen tekenen. Er was een tussen tijd evaluatie, waarbijde kinderen konden laten zien wat ze hadden getekend. Aan het einde van de les konden ze ook rondlopen en elkaars werk bezichtigen”.

    Groep 5 Basischool “De Vuurtoren”.